رامیـــنـــــــ ناصـــریـــــــ

رامیـــنـــــــ ناصـــریـــــــ

نوشته‌های خصوصی و حرف‌های بی‌پرده
رامیـــنـــــــ ناصـــریـــــــ

رامیـــنـــــــ ناصـــریـــــــ

نوشته‌های خصوصی و حرف‌های بی‌پرده

خون سرد یا دکستِر (Dexter)

درود بر همگی عزیزان و همراهان وبلاگ من؛ خیلی عجیبه مدت زمان طولانی شد که درگیر کارهای خودم بودم و واقعاً وقت نکردم و بیام توی وبلاگ خودم بنویسم. از این بابت از همگیتون پوزش می‌خوام. نکته مورد توجه اینه که متاسفانه مجدداً وبسایت من غیرفعال شده و اینقدر هزینه‌های فضا و دامنه زیاده که خب ادم یه جاهائی از هزینه‌هاش هاج و واج می‌مونه! الان دقیقاً وضعیت منه به صورت هاج و واج...

خب بپردازیم به بحث اصلی خودمون درباره 2 سریال به نام‌های «دکستر (Dexter)» و «خون سرد». کدوم سریال رو ترجیح می‌دید؟ سریال آمریکائی یا سریال ایرانی؟! بیایم به تفسیر این سریال بپردازیم...

 بی شک اگر سریال دکستر رو دیده باشید و بعد از اون سریال خون سرد رو دیده باشید، متوجه می‌شید که هر 2 سریال یک موضوع رو به نمایش می‌ذارن. یک قاتل سریالی که قتل‌های خودش رو از بر اساس مقدار و میزان بد بودن و مجرم بودن مقتول انتخاب و اون‌ها رو به قتل می‌رسونه. البته مطمئناً شما هم با من هم نظر هستید وقتی بگم که خون سرد یک کپی برداری بی ارزش و بی‌خود از سریال دکستر هستش.

اگر هیچ کدوم از این 2 سریال رو ندیدید، پیشنهاد می‌کنم نخست سریال خون سرد رو ببینید و پس از اون سریال دکستر رو نگاه کنید و تا فرق این موضوع و همچنین شباهت‌هاش رو کاملاً درک کنید و بی شک باز هم با من هم دیدگاه خواهید بود.

[لطفاً در نظرسنجی که در منو قرار دادم شرکت کنید و دیدگاه خودتون رو با من به اشتراک بگذارید]

بیائید کمی درباره داستان این سریال براتون بنویسم:

دکستِر (Dexter)

دکستر مورگان برای بخش جنائی پلیس میامی به عنوان کارشناس تحلیل آثار خون کار می‌کند و در همچنین به صورت مخفی یک آدم‌کشی زنجیره‌ای نیز می‌باشد و قاتلانی را که از شکاف‌های سیستم قانونی گریخته‌اند، شکار می‌کند.

«مایکل سی هال (Michael C. Hall)» در نقش «دکستر مورگان (Dexter Morgan)»

خون سرد

سرگرد امیرعلی طلوعی در حال پیگیری پرونده گروهی از قاچاقچیان اعضای بدن است که به اسم امیر شهسواری می‌رسد و از دوستش دکتر کسری کیا که در پزشکی قانونی کار می‌کند کمک می‌گیرد، اما دکتر کیا روش خاص خود را برای برخورد با جنایت‌کاران دارد.

«امیر آقائی» در نقش «دکتر کسری کیا»

دلیل این مقایسه من و بد بودن سریال خون سرد، سوتی‌هاش به شدت بچگانه و خیلی ساده این سریال هستش! به عنوان مثال آخه کدوم دکتری نمی‌تونه فرق یک شخص که مُرده و کسی که هنوز زندست رو بفهمه؟ از این اتفاق و سوتی بدتر؟! واقعاً باید به این نویسنده چی گفت؟! اون شخص آیا دکتره؟ اگر دکتره پس این سوتی یعنی چی؟ غیر از اینه که تلاش می‌کنید یک سریال (حتی کپی برداری از نسخه خارجی) تهیه کنید اما تلاش نمی‌کنید که داستان اون رو بر اساس واقعیت و رویدادهای واقعی و فهم و شعور مخاطب بنویسید اما با یک تصمیمات بچگانه اون سریال رو خراب می‌کنید؟!

سریال خون سرد می‌تونست به دیدگاه من سریال موفق و جالبی باشه در صورتی که خیلی ساده به بعضی مسائل نگاه کرد و بر اساس همون واقعیات نوشت! دکتر و عدم تشخیص ضربان قلب و زنده بودن شخص؟! انداختن جسد توی صحرا و بعد تکون خودن انگشت‌های بازیگر که مثلاً زنده است و دکتر (قاتل سریالی) اشتباه کرده؟ مگه می‌شه آخه؟!

ببینید و خودتون قضاوت کنید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد